سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مباحثی در اخلاق

افلاطون و مدیریت مبتنی بر اخلاق

    نظر

اواخر سال گذشته در مصاحبه علمی دوره DBA مدیریت (گرایش استراتژیک) مرکز آموزش های آزاد دانشگاه تربیت معلم پذیرفته شدم و از ابتدای سال 90 مشغول تحصیل گردیدم. این نیم سال درس مبانی فلسفی تئوری های مدیریت سازمان داریم و استاد محترم از هر یک از دانشجویان خواست تا در مورد یکی از فلاسفه تحقیق و نظرات وی را با تئوری های مدیریت تطبیق دهد. علاقه ای که به فلاسفه یونان باستان داشتم و تعاریفی که از سوی اندیشمندان اسلامی از جمله حضرت امام (ره) نسبت به افلاطون شنیده بودم تحقیق در خصوص وی را انتخاب کردم .

زندگی افلاطون فراز و نشیب های جالبی داشته است . در خانواده ای اصیل و اشرافی متولد شده و می توانست به مناصب بالای حکومتی برسد. استادی سقراط را می پذیرد و هنگامی که در سن 26 سالگی وی سقراط به اتهام انکار خدایان آتن و ... به اعدام محکوم می گردد، افلاطون از سیاست کناره گیری و بقیه عمر خود را صرف تعلیم و تعلم در زمینه فلسفه می نماید. ولی طبیعتا با توجه به فضای ذهنی و خانوادگی همیشه به دنبال راه هایی برای اداره بهتر جامعه بوده و از نظریاتی که ارایه کرده می توان مشی مدیریتی خاصی را استنتاج کرد .

بررسی های هرچند مختصر اینجانب گویای این مطلب است که سبک مدیریتی مد نظر افلاطون ، مدیریت مبتنی بر اخلاق بوده و در این خصوص پاورپوینتی تهیه و در کلاس برای هم کلاسی ها ارایه کردم که مورد توجه دوستان قرار گرفت.

با توجه به عنوان وبلاگ  تصور کردم شاید برای بازدید کنندگان محترم هم جالب باشد.