سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مباحثی در اخلاق

در باب 'جهاد اقتصادی'

    نظر

امام جماعت محترم مسجد ما که اتفاقا استاد دانشگاه و دارای مدرک دکترای مدیریت استراتژیک می باشد و نیز سال ها در مسئولیت های مختلف اجرایی بوده ،نکته جالبی را اخیرا در تبیین "جهاد اقتصادی" فرمود که عرض می کنم.

معجزه هر عصری متناسب با شرایط و اوضاع و احوال آن زمان بوده است. در دوران حضرت عیسی (ع) که بحث طبابت رونق داشت معجزه ایشان زنده کردن مردگان و شفا دادن کور مادر زاد بود. 

در زمان حضرت موسی (ع) که سحرو ساحری مشهور بود معجزه ایشان نیز در همین زمینه بوده و آن حضرت با انداختن عصای خود آن را (باذن الله) تبدیل به اژدها می کرد و همه سحر ساحران برجسته زمانه خود را می بلعید.

در دوران نبی مکرم اسلام (ص) که شعر و شاعری رونق داشت. پیامبر گرامی ما با آوردن معجزه قرآن که فصیح ترین و بلیغ ترین اثر ادبی بود برتری و علو خویش را بر ادیبان عصر خود اثبات نمود .

اما در این دوران بی شک "قدرت اقتصادی" حرف اول را می زند و در دنیا، در افواه عمومی و قاطبه مردم ، توجه و نظر نسبت به کشورهایی که قدرت اقتصادی بالایی دارند جلب می گردد ، بنابراین اگر قرار است الگوی جهان باشیم، اگر قرار است در مدیریت آینده دنیا نقشی برای خود قائل باشیم. وبالاخره اگر قرار است حرفی برای گفتن داشته باشیم معجزه ما قدرت اقتصادی مان خواهد بود . با خیل جوانان بیکار و با گسترش فقر و بی عدالتی ، بلاشک جمهوری اسلامی از کانون توجه جامعه بین المللی خارج شده و اهداف عالیه انقلاب محقق نخواهد شد.